Specificaties
Algemeen
Kenteken
HZG-14-R
Merk
Honda
Model
CRX
Uitvoering
1.6 VTi VTEC
Carrosserie
Targa
Tellerstand
118.915 km
Aantal deuren
2
Aantal zitplaatsen
2
Aantal sleutels
2
Brandstof
Benzine
Transmissie
Handgeschakeld
Basiskleur
Blauw
APK
30 nov 2025
Schade?
Nee
Geschiedenis
BTW/Marge
Marge
Bouwjaar
1991
Datum deel 1
27 jun 1991
Onderhoudsboekjes
Ja
Maten en gewichten
Massa
990 kg
Wielbasis in cm
230 cm
Lengte in cm
385 cm
Breedte in cm
168 cm
Motor
Aantal cilinders
4
Cilinderinhoud
1595 cc
Motorvermogen
110 kW (149 PK)
Aantal versnellingen
5
Opties & Accessoires
Comfort
- Elek. bedienbare ramen
- Elek. verstelbare spiegels
Exterieur
- Achterruitwisser
- Buitenspiegels elektr. verstelb. en el. ramen voor
- Centrale vergrendeling
- Elektrisch schuifdak
- Koplampreiniging
- Metaalkleur
- Sportvelgen
- elektrisch glazen kanteldak
- elektrisch glazen schuif-/kanteldak
- elektrisch glazen schuif-/kanteldak (dubbel)
- elektrisch glazen schuifdak
- elektrisch open dak
- elektrisch schuif-/kanteldak
- elektrisch schuif-/kanteldak met zonnepanelen
- elektrisch transparant schuif-/kanteldak
- elektrisch transparant schuifdak
- lichtmetalen velgen
Interieur
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Elektrische ramen voor
- Stuurbekrachtiging
- Voorstoelen verwarmd
Overige
- Anti Blokkeer Systeem
Over deze Honda CRX
Net binnen: Zeer nette Honda CRX VTEC in originele staat.
Honda CRX 1.6 VTi VTEC
Exterieur
Net binnen: Zeer nette Honda CRX VTEC in originele staat.
Met zijn strakke wegligging, potente motor en stoere uitstraling was de CRX decennialang populair bij tuners en racers die de Honda zowel optisch als technisch 'verfraaiden'. Daarnaast zijn er helaas vele exemplaren om bomen heen gevouwen en opgeslokt door de natuur vanwege roestvorming.
Het verklaart waarom je vandaag de dag nog maar zelden een CRX tegen komt en al helemaal een die nog origineel en niet verprutst is. Deze schitterende CRX in de mooie kleur Celestial Blue is zo'n exemplaar die goed bewaard is gebleven maar gelukkig niet alleen maar stil heeft gestaan.
Deze CRX is recent geïmporteerd vanuit Zweden waar hij gereden heeft in een gebied waar niet gestrooid wordt. Het mooie daaraan is dat hij vrij gebleven is van roest. Daarnaast is deze ‘hothatch’ voornamelijk gebruikt als extra auto waardoor de tellerstand ook mooi laag is gebleven. Bij de CRX is historie aanwezig met het originele onderhoudsboekje en gebruikershandleiding waarop een CRX staat afgebeeld in exact dezelfde specificatie, hoe gaaf is dat.
Omdat deze CRX nieuw geleverd is in Zweden is hij niet uitgerust met een lederen interieur (in tegenstelling tot de Nederlands geleverde exemplaren), maar met stoffen bekleding en stoelverwarming voor beide voorstoelen. Ook is hij af fabriek voorzien van koplampsproeiers en spatlappen aan de voorzijde.
Onder de motorkap ligt de wel bekende Honda B16A1 motor die uit zijn 1,6 liter 150 pk weet te persen dankzij het slimme ‘Variable Valve Timing and Lift Electronic Control’, beter bekend als: VTEC. De B16 was het eerste VTEC blok van Honda en perfect geschikt voor de CRX met zijn levendige karakter en laag gewicht van maar 990 kg. Vanaf 5500 toeren komt de VTEC er in, wat goed te merken is door het geluid en de spontane vermogenstoename. Hierna kan je door halen tot een toerenlimiet van maar liefst 8000 toeren. Elke acceleratie is hiermee verslavend lekker.
De Honda CRX VTEC is voor de autoliefhebber een stukje puur mechanisch genot. Geen ingewikkelde elektronica, geen turbo of supercharger, geen esp, geen lane-assist, niks van dat alles. De CRX is nog echt autorijden waarbij je zelf in controle bent en je de geniale Japanse engineering van vroeger nog echt kunt voelen.
Meer weten?
Neem gerust contact met ons op en vraag naar Coen of Paul.
Wij helpen je graag verder.
Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 0503080000
Graag tot ziens bij Caspers!
De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761TD Eelde
050 308 0000
info@garagecaspers.nl
www.caspe.rs
Honda CRX 1.6 VTi VTEC
- Kenteken: HZG-14-R
- Merk: Honda
- Model: CRX
- APK tot: 30-11-2025
- Tellerstand: 118915 KM
- Carrosserievorm: Targa
- Aantal deuren: 2
- Brandstofsoort: Benzine
- Bouwjaar: 1991
- Transmissie: Handgeschakeld 5-versnellingen
- Kleur: blauw Metallic
- Kleurnaam: Celestial Blue
- Bekleding: Stof
- Kleur interieur: zwart
- Motorinhoud: 1595 cc
- Aantal cilinders: 4
- Vermogen: 110 kW / 150pk
- Ledig gewicht: 990 kg
- Aantal zitplaatsen: 2
- BTW/Marge: Marge, de BTW is niet aftrekbaar
- Lengte: 385 cm
- Breedte: 168 cm
- Aantal sleutels: 2
- Onderhoudshistorie aanwezig: Ja
- Motorrijtuigenbelasting: € 113 - 123 per kwartaal
Exterieur
- Achterruitwisser
- Buitenspiegels elektr. verstelb. en el. ramen voor
- Centrale vergrendeling
- Elektrisch schuifdak
- Koplampreiniging
- Metaalkleur
- Sportvelgen
- Achterbank in delen neerklapbaar
- Elektrische ramen voor
- Stuurbekrachtiging
- Voorstoelen verwarmd
- Anti Blokkeer Systeem
Net binnen: Zeer nette Honda CRX VTEC in originele staat.
Met zijn strakke wegligging, potente motor en stoere uitstraling was de CRX decennialang populair bij tuners en racers die de Honda zowel optisch als technisch 'verfraaiden'. Daarnaast zijn er helaas vele exemplaren om bomen heen gevouwen en opgeslokt door de natuur vanwege roestvorming.
Het verklaart waarom je vandaag de dag nog maar zelden een CRX tegen komt en al helemaal een die nog origineel en niet verprutst is. Deze schitterende CRX in de mooie kleur Celestial Blue is zo'n exemplaar die goed bewaard is gebleven maar gelukkig niet alleen maar stil heeft gestaan.
Deze CRX is recent geïmporteerd vanuit Zweden waar hij gereden heeft in een gebied waar niet gestrooid wordt. Het mooie daaraan is dat hij vrij gebleven is van roest. Daarnaast is deze ‘hothatch’ voornamelijk gebruikt als extra auto waardoor de tellerstand ook mooi laag is gebleven. Bij de CRX is historie aanwezig met het originele onderhoudsboekje en gebruikershandleiding waarop een CRX staat afgebeeld in exact dezelfde specificatie, hoe gaaf is dat.
Omdat deze CRX nieuw geleverd is in Zweden is hij niet uitgerust met een lederen interieur (in tegenstelling tot de Nederlands geleverde exemplaren), maar met stoffen bekleding en stoelverwarming voor beide voorstoelen. Ook is hij af fabriek voorzien van koplampsproeiers en spatlappen aan de voorzijde.
Onder de motorkap ligt de wel bekende Honda B16A1 motor die uit zijn 1,6 liter 150 pk weet te persen dankzij het slimme ‘Variable Valve Timing and Lift Electronic Control’, beter bekend als: VTEC. De B16 was het eerste VTEC blok van Honda en perfect geschikt voor de CRX met zijn levendige karakter en laag gewicht van maar 990 kg. Vanaf 5500 toeren komt de VTEC er in, wat goed te merken is door het geluid en de spontane vermogenstoename. Hierna kan je door halen tot een toerenlimiet van maar liefst 8000 toeren. Elke acceleratie is hiermee verslavend lekker.
De Honda CRX VTEC is voor de autoliefhebber een stukje puur mechanisch genot. Geen ingewikkelde elektronica, geen turbo of supercharger, geen esp, geen lane-assist, niks van dat alles. De CRX is nog echt autorijden waarbij je zelf in controle bent en je de geniale Japanse engineering van vroeger nog echt kunt voelen.
Meer weten?
Neem gerust contact met ons op en vraag naar Coen of Paul.
Wij helpen je graag verder.
Mail: sales@casperscollectie.nl
Tel: 0503080000
Graag tot ziens bij Caspers!
De Caspers Collectie
Burg. J.G. Legroweg 108
9761TD Eelde
050 308 0000
info@garagecaspers.nl
www.caspe.rs
Financieren vanaf
€ 395,- per maand
Financieren vanaf
€ 395,- per maand